torsdag 20 juni 2013

SEMESTER!

De sista utlåtandena är ivägskickade, kolleger och klienter har önskats skön sommar och arbetsbordet är städat (eller åtminstone mer städat än vanligt). Snart är det dags att stänga av datorn och sedan börjar semestern! Fem sköna, välförtjänta semesterveckor!

Det blir inte den bästa av springsomrar, såsom jag hade tänkt mig. I stället får det bli den bästa av somrar. I morse testade jag mitt knä och det skrek efter fem kilometer. Så det är kört.
Nu bär det av till lande över midsommar och på söndag skall vi till England och Skottland och bila. Det innebär en veckas träningspaus eftersom vi knappast tränar så mycket mer än sittmusklerna i bilen. Kanske det är bra. Jag ger knäet och kroppen en veckas totalvila. När vi kommer tillbaka kollar jag läget igen. Jag hoppas på ett mirakulöst helande så att jag ändå kanske, kanske skulle kunna träna i juli igen. För nu börjar jag faktiskt få nog!

Semestern behöver inte betyda total bloggpaus, men antagligen blir det lite slappare på bloggfronten. Återkommer när jag orkar och ids avbryta mitt solbadande. Då hoppas jag att jag kan komma med bättre nyheter.

Ha en riktigt fin midsommar och en härligt varm, avkopplande och springfylld sommar!

2 kommentarer:

  1. En veckas totalvila tror jag är bra, men försök stretcha lite säte och höfter och utsida lår under semestern också :)

    SvaraRadera