söndag 26 oktober 2014

Vardagsmotion

Jag är usel på vardagsmotion. Eller nyttomotion, vad det nu heter. När vi bodde i höghus tog jag hissen till tredje våningen och nu slipper jag trappor oberoende. Jag använder bil på grund av arbetet och behöver således inte promenera till bussen. Lite ledsen är jag över att inte ha möjligheten att cykla till jobbet, för det skulle jag gärna göra. Jag sitter mycket under dagen och shoppar gör jag såpass sällan att det skulle bli regelbunden motion (shopping är ju som känt väldigt ansträngande). Dessutom är vi dåliga på att bara gå ut på en promenad i brist på sysselsättning och det blir lätt soffan och TV:n i stället. Kanske blir det ändring i vår då jag har en vagn att skuffa.

Idag fick vi ändå en chans att använda kroppen på annat sätt än bara i samband med träningspass. Det ordnades talko på gården och vi krattade och kånkade löv knappt fyra timmar. Det är väl nyttomotion i allra högsta grad.
Ganska passligt då träningen den här veckan har blivit dålig. Snuva och hosta och allmän orkeslöshet har tvingat mig att ta det lite lugnare. Hoppas åtminstone hostan skulle försvinna. Den ger mig rossel och svårt att andas och brukar vara ihållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar