söndag 5 oktober 2014

Falskt alarm

Oron efter förra veckoslutets spring var åtminstone för tillfället obefogad. Jag sprang både igår och idag utan större problem. Visserligen har medeltempot sjunkit till 7:15, jag känner mig ganska tung och klumpig, jag blir lätt andfådd och jag går i uppförsbackarna. Jag slapp ändå den där konstiga känslan av ont i magen och stygn. Skönt att veta. Det hade varit tråkigt att ge upp löpningen helt.

Både igår och idag var det skönt höstväder. Mulet, nästan duggregn, ganska varmt men friskt i luften.
Det ser verkligen ut som höst nu.
Tre gånger spring och två gånger gym blev veckans träningssaldo. Visst minskar det sakta men säkert.

Jag väger fyra kilo mer än före jag blev gravid. Jag undrar om det bara är "vanliga" graviditetskilon eller om det dessutom är något extra.  Det skulle inte förvåna mig med tanke på behovet av extra mellanmål och alltför frekventa godisdagar. Visst är det ju så att man inte ska skylla på att man är gravid när man faller för frestelser och visst är det så att både mamma och baby mår bättre av en hälsosam diet, men just nu kan jag inte bry mig mindre. Jag äter det jag har lust för när jag har lust och tycker synd om alla andra som inte unnar sig det.

Det verkar som att jag inte har särskilt mycket vettigt att komma med. Därav glesa blogginlägg och ointressant läsning. Håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar