torsdag 23 oktober 2014

Släng av vinter

Idag blev jag påmind om vad vinter är. Tänk att bara några snöflingor, lite vitt på marken och minusgrader lyser upp dagen och inger hopp om mycket snö till jul. Det lär inte vara så länge, +9 grader och regn utlovas redan.
Hur som helst fick jag frysa en aning innan jag fick upp värmen under dagens springtur. Stickande kallt om näsan och ilande i tänderna vid inandning genom munnen. Rumpa och lår röda och knottriga när man kommer in. Och då låg temperaturen bara knappt under nollsträcket. Man vänjer sig ju men nog undrar jag hur det bli när det är 10 grader kallare.

Det blev en skön eftermiddagsrunda. Det positiva var att det inte hördes några klagomål från magen förrän under den sista kilometern och således kunde jag springa större delen av rundan. Det negativa var att jag således inte kunde springa ända hem utan fick promenera sista biten. Småhuttrig men pigg och nöjd efteråt och efter en bastant middag är det bara att sjunka ner i soffan med det nyaste Juoksija-numret.

Vitt vid Vanda å.

Undrar när fötterna försvinner helt.



1 kommentar:

  1. jag kör med ullmamelucker under tightsen.. det är sååå skönt för rumpa lår när vinterkylan kommer.. än klarar jag mig med sommartights... men även under vintertightsen använder jag dom.. skönt... och så kör jag icebugs. :-)

    SvaraRadera