torsdag 27 februari 2014

Tusen tabbar

Av dumt huvud får träningen lida. Jag gjorde en hög nybörjarmisstag som resulterade i seg och mindre njutbar löpning.
En intensiv och stressig dag med tajt tidtabell gjorde att jag inte hann med mer än ett hastigt mellanmål som inte kan kallas lunch. Dålig planering, helt enkelt. Det hjälpte inte att jag kastade i mig av vad jag nu hittade när jag kom hem precis innan jag skulle iväg. Körde bilen till en bättre behövande och ämnade transportlöpa tillbaka. Frusen som jag var skruvade jag på rumpvärmaren och de tekniska kläderna blev varma och fuktiga. Detta i sin tur gav en kall stjärt när jag väl började springa.
Det var en seg och orkeslös start (wonder why..?) och till råga på allt hade jag världens ondaste träningsvärk efter gårdagens enbensmarklyft. Smärtan tog bort fokus från knäna, vilka de facto var länkens lilla ljusglimt.
Dagens diet orsakade karusell i magen och mellan verserna fick jag havregrynsmakande uppstötningar. Gott.
Nåja. Joggade 20 minuter och efter det följde 24 minuter fartlek. Den var varken fart- eller lekfull. Det enda positiva med det var att plågan blev mer varierande. Avslutande med 25 minuter jogg ända hem. Fick 12 kilometer ihopskramlade och känslan efteråt är ju den sköna. Ack, om den känslan ändå kunde komma under passet!

Dumt. Dumt att inte ta kost och träning på allvar då jag inte har något mål. Jag är sån. Utan mål har jag inte riktigt någon struktur eller tanke bakom det jag gör. Måste definitivt skärpa mig! Och kanske sätta upp ett mål.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar