lördag 14 september 2013

Nytt under fötterna

Efter att ha stövlat omkring i Oitans skogar på jakt efter mer eller mindre giftiga svampar tog jag apostlahästarna hemåt. Jag hade valt att skippa morgonlänken och spara mig till eftermiddagen för att få slita lite andra vägar än de gamla vanliga.

Det skulle vara enkelt- först en väg till Gamla Åbovägen och sedan raka spåret längs 110an. Jag tappade bort mig efter fyra kilometer någonstans vid Jorvs sjukhus. Cykelvägen tog en avstickare och plötsligt befann jag mig vid en vägskylt där alternativen var Bemböle eller Grankulla. Suck. Jag tog mod till mig och stoppade en cyklist för att be om vägvisning. Det visade sig vara en jättevänlig kvinna som tränar triathlon och hon eskorterade mig en dryg kilometer till rätt väg igen. Tack för vänliga människor som hjälper borttappade löpare i nöd!

Jag skrapade ihop 17 kilometer i 6-tempo innan jag blev upplockad av min privata chaufför. Skönt att inte behöva springa hela vägen idag, benen var rätt så tunga och en begynnande förkylning påverkade dagens kondis.

Vi unnade oss kinesisk take-away från lokalförmågan China-Man. Efter flera timmar i skogen och länken därtill smakade det alldeles otroligt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar