onsdag 18 september 2013

Ett och lite till

Idag blev det höst på riktigt. Drog på mig långa ben och vattentät (not!) jacka och hann bli genomvåt medan miss Garmin ännu sökte satellit. Glömde pulsbandet och sprang på känsla i stället. Av någon anledning springer jag fortare i regn (hällregn är kanske bara inte lockar till mysjogg) och det blev en runda på 16 km i 5:19-fart. Inte så pjåkigt distanspass.

Min blogg har fyllt ett år, märkte jag. Jag missade dagen med någon vecka. Inget jag firar precis, men kul att notera. Tänk att jag har låtsas vara löpare ett helt år nu! Bara för årsdagens skull måste jag väl fundera högt lite grann.

Varför bloggar jag om löpning?
Mest är det för mig själv. Dels för att få skriva av mig och dels för att få svar på frågor samt tips och idéer av dem som ibland besöker min blogg. Det som motiverar till att fortsätta skriva och läsa andras bloggar är att jag känner mig som en del av ett sammanhang. Löpningen blir socialare så här. Även om det bara är i cybervärlden och jag inte har träffat ens hälften av dem som kommenterar på bloggen. Dessutom drar jag ju nytta av det i och med att folk faktiskt verkar läsa och kommenterar det jag skriver. Jag har genom bloggen fått en hel del bra tips om allt från skor, träningspass och muskelvård samt stöd när det skitit sig och hejarop när jag har överträffat mig själv. Så det tackar jag för och hoppas att det kan få fortsätta.
Jag strävar inte efter att komma med högtflygande och visa ord utan jag är rätt så ärlig i mitt skrivande. Jag är en glad amatör som hoppas att kunna inspirera andra glada amatörer. Jag delar med mig av både bättre och sämre pass och försöker inte låtsas att löpning alltid är så fantastiskt.

Varför följer du min blogg?
Det har jag nog funderat på. Jag vet varför jag läser andras bloggar; de är inspirerande, kul läsning och dessutom är jag nyfiken på hur det går för mina löparkolleger. Men varför läser just du min blogg?

Vad vill du läsa?
Jag tenderar att skriva långa inlägg. Det beror på att jag finner glädje inte bara i att springa utan också i att formulera mig i skrift.
Vad vill du läsa? Inte bara på min blogg, utan sådär i allmänhet. Vad gör en blogg intressant?
Ska det handla om träning? Om kost? Om de bästa löpskorna? Eller bästa strategin när magen börjar fungera mitt under löprundan (trust me, jag har många sådana historier). Ska bloggen vara full av bilder på en glad och svettig löpare precis efter avklarat pass?

Sådana saker funderar jag på. Så nu har du chans att påverka lite grann.

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ihanaa, että olet jaksanut päivittää blogiasi ahkerasti jo vuoden ajan!

    Seuraan blogiasi, sillä olet aito ja kirjoitat niin juoksun ylä- kuin alamäistäkin. Olen sitä mieltä, että olet sekä henkiseltä kantiltasi, että fyysisen lahjakkuutesi puolesta luotu pitkänmatkanjuoksuun.

    Olen saanut sulta paljon hyviä vinkkejä, vaikka olenkin ollut turhan laiska kommentoimaan.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om ditt ärliga sätt. Det är rakt på.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också om ditt ärliga sätt att skriva. Din blogg är inte heller ytlig eller materiell, det uppskattar jag. Fortsätt på samma sätt :)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar att läsa om din ambitiösa inställning till träningen och hur den inverkar på resultaten i med- och motgång. Har fått en massa tips till träning och beundrar din förmåga att pressa dig själv till det yttersta. Fortsätt på samma sätt, läser nog gärna annars också om dig, ditt liv och dina tankar. Du skriver bra.

    SvaraRadera
  6. För att du skriver bra! Och även om man själv varken har ditt ork eller din ambition så blir man inspirerad av att läsa om hur du tränar. Och att du ibland säger rent ut att det kändes tråkigt eller skit.

    SvaraRadera