lördag 29 november 2014

Det var det

Vecka 30+1.
10 veckor kvar ungefär om det är en punktlig liten en. Igår tog jag en liten länk och det var allt annat än bekvämt. Det har känts så några gånger nu och det verkar nog som att det är slutsprunget för min del några månader framöver. Det sticker till och trycker konstigt i nedre magen, lite som att ha håll men på annat ställe. Det går långsamt och jag får gå allt oftare så varför inte bestämma sig för att gå från början? Idag tog jag stavarna i vacker hand och gav mig iväg på långpromenad. Skönt var det. Jag behöver inte annat än frisk luft och att känna att blodet cirkulerar lite snabbare. Stavarna ger dessutom bra träning för övre kroppen.

Det är helt okej att ge upp löpningen nu. Jag har ju haft tur med måendet och jag har faktiskt kunnat springa rätt så länge så det är inte katastrof att ta en paus. Jag börjar onekligen ha en rätt så stor kula och att ha svårt med att snöra skorna är väl ett tecken på att det är bra tid att sluta dra på sig löpskorna. Jag får ägna de närmaste månaderna åt annan träning. Sedan är jag desto ivrigare när jag äntligen får springa igen i vår. Jag hoppas på snö så att jag kan skida i stället, promenader är långtråkiga i längden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar