söndag 10 augusti 2014

Långt lunkpass och klädproblem

Det blev hela 15 kilometer idag. På knappa två timmar. Visserligen körde jag 13+2-taktiken och gick ett par minuter med jämna mellanrum men det kändes förvånansvärt bra. Huvudsaken är väl ändå att jag kom hem i någorlunda gott skick.
Det verkar bli svalare nästa vecka men kring 20 grader tycks det hållas i alla fall. Hoppas det blir en varm höst. Det hoppas jag främst för att kunna springa i shorts så länge som möjligt. Jag ser inte framemot att dra på mig ett par tajta tights och jag undrar nog lite vad jag kommer att springa i när magen börjar växa på riktigt. Tillsvidare får jag puta lite extra för att det ska synas men nog börjar en del plagg trycka lite obekvämt.
Tips på bra träningskläder för stormagade mottages med tacksamhet.
Senare på hösten funkar säkert lösa collegebyxor för då kan det hända att löpningen börjar bli mer promenader i stället.
Efter den långa varma hösten hoppas jag på en tidig vinter med mycket snö. Då kan jag skida de sista veckorna. Om vintern blir som i fjol kan jag väl glömma det.

Den här veckan har jag lyckats samla ihop hela 47 kilometer. Det är faktiskt rätt hyfsat. Det beror nog främst på att jag inte har besökt gymmet den här veckan. Det får bli i morgon det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar