fredag 27 juni 2014

Semester!

Bordet städat, dator och telefon avstängda, bilen tömd på terapimaterial, klienter och kolleger kramade och hjärnan lämnad på jobbet. Äntligen är det sommarlov! Fem lediga veckor att se framemot.
Dagen till ära tog jag en skön länk. 17 grader och sol känns som sommar när man är van vid 12. Visst är det ju prima springväder när det är svalt, men inte skulle jag tacka nej till några veckors värmebölja.

Jag märkte att vi har ett skidspår rätt nära oss så jag joggade dit för att inspektera det närmare. Det var underbart! En skogsslinga men varierande terräng, allt från grus till spån och stig. Backig var det, så det blev rätt jobbigt, men en solig sommarskog gjorde det perfekt! Hit måste jag komma i vinter ifall vi får snö. Perfekt backträning på skidor!

Min första semestervecka tillbringar jag i stan, sedan bär det av till lande. Längtar efter att få nöta landsväg, springa naturstigar och bekanta mig med nya holmar i skärgården! Och att bara vara.


Bild från i fjol, i väntan på mera landespring.


1 kommentar:

  1. Gud vad gott med semester, själv tar jag ingen iår då jag är nystartad företagare. Men å andra sidan får man ju jobba med de man älskar då! :)

    SvaraRadera