lördag 7 juni 2014

DNS

Jag vaknade med en dundrande huvudvärk, steg upp, överdoserade med Panadol och gick tillbaka till sängen och drog täcket över huvudet.

Det blev ingen halvmara för mig idag. Har känt mig dålig hela veckan och igår kom huvudvärken som inte ville ge med sig över natten. Tvärtom.
10.30 då startskottet gick masade jag mig upp och klämde i mig lite frukost. Sedan dess har jag dåsat på soffan och följt med hur resultaten trillat in. Segrardamen sprang på 1:20 och om jag hade haft en bra dag skulle jag väl ha placerat mig bland de 50 bästa. Inte idag, tyvärr.

Visst stör det mig. Nu har jag en DNS på meritlistan också (DNF är hundra gånger värre så det slapp jag i alla fall) men det är väl sådant man får ta. Åt sjukor kan man inte göra så mycket. Tur att det kommer nya lopp!
Så var det ju inte heller New York Marathon och två år av förberedelser som gick i stöpet utan ett lopp som jag inte hade några stora förväntningar över utan som mest intresserade för att det var nytt.

Jag får väl se vad nästa utmaning blir. Jag gick och anmälde mig till Midnightrun så det finns åtminstone på listan. Just nu är suget efter tävlingar och över huvudtaget löpning rätt så litet. Jag har liksom tappat det. Kanske ett mål skulle hjälpa?

Örk, sitta vid datorn hjälpte inte mot huvudvärken. Lyckligtvis verkar Panadolen bita och med en andra överdos ska det väl bli bättre till kvällen. Månne inte grillmat och goda vänner ska hjälpa?!

Hoppas du har en bättre dag än jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar