söndag 1 december 2013

Julkalenderutmaning

Första luckan är öppnad, adventsljuset brann under frukosten och Julradion har varit på under morgonen. Det är bara snön som fattas nu.

I fjol var det många som höll på med plankutmaningen inför jul. Det missade jag (eller struntade i) så i år är det min tur att anta utmaningen.
En minut planka idag. Två minuter i morgon. Och 24 minuter på julafton.
Det är tillåtet att dela upp minuterna. Typ två på morgonen och två på kvällen den 4.12. Kanske fattar du idén.

Nu har jag sagt det högt. Så nu är det bara att börja, en minut idag ska väl lyckas. Det fina är att jag fick Jan med på noterna.
Är du med?
På julafton kommer vi att ha magar av stål. Och inte av lös cement.

Kanske blir det några minuter sidoplanka också
när minuterna blir fler.
Idag vankas det traditionsenlig lutfisk. Ha en fin söndag och första advent!


2 kommentarer:

  1. Jag gjorde ju denna ifjol, så det finns lite olika varianter på plankor i min blogg från december ifjol. Gjorde lite ryggplankor bl.a.

    SvaraRadera
    Svar
    1. okej, ska kolla in det! kan bli lite jobbigt annars ;)

      Radera