fredag 27 december 2013

Helt bakvänt

Gissa vad man hittar innanför dessa väggar?

Jo, SNÖ!

Det kändes helt bakvänt att packa med yllesockor och varma skidkläder och stuva in skidor och stavar i bilen då det inte finns en snöfläck i sikte. Helt bakvänt att gå in i en varm sporthall, köpa biljett, byta om i ett varmt omklädningsrum och börja svettas innan man ens kommit iväg och sedan gå in genom ett par tunga dörrar för att bli mött av vinter och kyla. Vad gör man inte för att få skida denna vinter?

Jag trodde halva Helsingfors skulle vara där, men jag lyckades komma en sådan tid att alla redan hade hunnit vara där och göra spåret rätt så uselt. Snön hade en märklig konsistens och spåret var inte uppkört på några timmar, så det var lite grötigt. Det tog inte bort den lycka jag kände när jag susade ner för den lilla och enda backen.
Det är rätt dyrt att skida inomhus. Jag köpte ett femgångerskort, men om det inte tänker komma snö så blir det nog en dyr vinter.
En dryg timme fick räcka som provrunda idag. Beroende på hur man åker kan man få ihop en dryg kilometer per varv, så visst är det ju lite ensidigt. De kunde ju sätta upp lite plastträd, så skulle det kännas mer som på riktigt. I morgon gör jag ett nytt försök och hoppas på lika liten trängsel.
Nu har jag utökat min alternativträningsrepertoar med både ishockey och skidåkning. Vad mer skulle jag kunna prova på?

Lika bakvänt kändes det att "gå in" igen, mötas av inomhuslug, bada bastu och byta om för att sedan gå ut i den varma, gråa vintervärlden.

Hoppas ni har haft en skön julhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar