onsdag 2 oktober 2013

Förbereder mig

High5-produkter (gel och sådant) är märkligt svåra att få tag i och jag har spanat i flera sportbutiker efter gel och elektrolyttabletter. Gissa var jag till sist fann det jag sökte? I Sportia i Vasa! Helt orelaterad till löpning blev ju inte resan dit.
Kom hem igår kväll efter två intensiva utbildningsdagar och var rätt så slut. Idag fick mina stackars klienter stå ut med en disträ zombie men kanske jag är mig själv i morgon. Eller på måndag.
Idag rastade jag fötterna efter två dagars helvila. Skönt! Inga tunga ben men fortfarande lite stramt i baklåret. Måste bli av med det.

Jenny laddar precis som jag upp inför Vanda maraton och jag försöker också hitta på en bra plan inför loppet. Efter lördagens länk känner jag mig mentalt förberedd, nu gäller den fysiska uppladdningen. Främst handlar det om att inte överanstränga mig och att äta och framför allt dricka tillräckligt.
Min plan ser ut så här:

Idag: lätt länk på dryga 11 km
Torsdag: fartlek ca 45 min
Fredag: Vila
Lördag: Sällskapslänk
Söndag: Vila
Måndag: lätt länk 45-60 min
Tisdag: Vila
Onsdag: lätt länk+spurter/fartlek 45 min
Torsdag: Vila
Fredag/lördag: lätt länk/snabba ruscher (benväckare)
Söndag: långpass på dryga 42 km. Hoppas jag.

Note to self: vila=tänja och rulla på foamrollern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar