lördag 18 januari 2014

Läsa om löpning

Jag prenumererar på Juoksija-lehti och tycker för det mesta att det är en ypperligt bra tidning med mycket innehåll. Somliga tycker att den ser lite tråkig ut, vilket kanske stämmer, men sakkunnighet är det ingen brist på.
Jag köpte ett lösnummer av Runner's World (på svenska) för att bilda mig en uppfattning om den. Mycket reportage och bra artiklar men minst lika mycket reklam, var min uppfattning. Jag tror jag måste läsa några nummer till eller få varma rekommendationer av någon annan för att fundera på att börja beställa hem den.

Vad läser du? Eller läser du alls om löpning? Vad är det viktigaste med tidningar eller böcker som handlar om löpning?
Tipsa gärna om bra tidningar eller böcker som handlar om löpning!

4 kommentarer:

  1. Jag läser också Juoksija och tycker om den! Den är precis som du skriver sakkunnig och inte så materiell. Efter att ha läst den i över 10 år kan jag konstatera att det ofta är liknande reportagen och mycket man redan vet. Men det har inte stört mig, det finns alltid något nytt också, och så får man bekräftelse fördet ban redan vet :) . RW har jag bara läst några lösnumror, och tycker inte attdet är något vidare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jepp, repetition är bra o dessutom lyckas Juoksija alltid behandla såna teman som känns aktuella :)

      Radera
  2. RW är visuellt mycket snyggare och så tycker jag underhållningnivån är bättre än i Juoksija. Dessutom tycker jag RW har mer ett budskap om att "vi alla är löpare oavsett om det är sub6 eller 2.30-löpare man är". Juoksija är mer nördig, Man går in på små små detaljer i de nästintill vetenskapliga reportagen och så är det rätt så mycket elitidrott och hårt satsande människor vilket givetvis är inspirerande. Jag vet faktiskt inte vilken jag gillar bäst. Juoksija är brett infopaket medans Runner's är snyggare, plattare och skojigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vill man ha underhållning är säkert RW bättre. Du har rätt i att Juoksija kan vara nördig o proffsig. Nördigheten passar mig o proffsigheten gör mig inspirerad :)

      Radera