söndag 28 juli 2013

Planlöst

Hemma igen. Fem veckor gick fort och det är tydligen meningen att jag ska vara på jobb i morgon. Vart tog sommaren vägen?
För att inte bli missförstådd måste jag väl påpeka att min sommar har varit lång, händelserik och skön.

Den senaste dryga veckan har jag tillbringat först på stugan och sedan på läger. Lägret innebar flera soliga timmar på stranden med tonåringar, lagom mycket sömn och allt vad lägerliv innebär. Träningen blev väl därefter.
De senaste veckorna har jag kämpat med ätande, ömma knän (!), existentiella frågor och ångest över vardagen jag måste återvända till efter semestern. Nu får jag väl försöka ta mig in i rutinerna igen.

Träningsmässigt är jag planlös. Vad skall jag göra? Bara träna och se hur det går? Eller välja en tävling att börja träna inför och hoppas att knäna inte klagar? Det skulle gälla att bestämma mig typ nu.

Hoppas jag fattar att stiga upp i morgon när väckarklockan ringer.

Om jag fick bestämma skulle det vara sommar och ledigt jämt och det skulle gå att leva på bara hallon, blåbär och glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar