tisdag 1 december 2015

December

Det flödar över av decemberutmaningar och julkalendrar på bloggar och Facebook nu. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till sådant. Julkalendrar som aktiverar folk är ju bra och det är ett lämpligt sätt att utmana sig själv och ta sig i kragen för en gångs skull.
För att det ska vara någon vits så måste det ju på riktigt utmana. En med stålmage behöver ju ingen plankutmaning. En som springer mycket behöver ju inte någon samla-rekordmånga-kilometrar eftersom hen ändå springer mycket och det inte är ett problem att få till stånd ett träningspass.
Jag skulle gärna vara med på en spring-x-antal-kilometrar-i-december men för att det ska vara något extra så måste det vara väldigt många kilometrar och det varken vill eller hinner jag inte med då jag gärna är hemma med familjen också. Jag får ihop en helt okej mängd kilometrar i veckan och jag vill inte göra det till något tvång eller prestation desto mera.

För mig skulle en plankkalender vara bra. Eller något motsvarande. För bålstyrka har jag slarvat med alldeles för mycket. En minut planka idag. Två i morgon. Fjorton minuter den fjortonde och tjugofyra minuter på julafton. Antar utmaningen.
En annan bra julkalender skulle vara att stretcha. Typ 10 minuter varje dag fram till jul. Minst. Det har jag också slarvat med och det är något som jag bara inte får till stånd.

Jag får väl se vad det blir. Antagligen kommer jag att glömma att öppna luckor ibland. Tänker inte känna mig misslyckad för det.

Om någon har tips på vettiga julkalendrar/decemberutmaningar så låt komma. I morgon är det ju redan lucka nummer två som ska öppnas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar