lördag 16 maj 2015

Börjar hitta formen

De som sprang HCR idag hade fint väder. För min del blev det 90 minuter och nu börjar längre pass kännas mindre jobbiga. Att det bekväma tempot är närmare 6 än 7 min/km är också positivt. Idag kändes det dock segare än förra veckan. Det kan ha berott på en natt med skrik och vakna timmar och att jag stack ut först senare på dagen. Jag är fortfarande långsam, som om benen inte har tillräckligt med styrka och energi så att springa intervaller i 5-tempo känns lite dåligt.
Det går åt rätt håll ändå. Sakta men säkert.
Tre veckor kvar till halvmaraton. Jag vet fortfarande inte vilket tempo som gäller och vilken tid som är realistisk. Hoppas hinna få in en testtia för att kolla formen.

Ni får ursäkta tråkiga inlägg. Dels har jag inte så mycket att komma med, dels försöker jag krafsa ner något så länge lillkillen (3 mån idag!) är på humör. Inte ens en bild hann jag ta. Med löfte om vackrare inlägg.

1 kommentar:

  1. Du kommer ännu att överraska dig själv då det kommer till farten. Muskelminnet sitter i och det kommer att gå lättare än du tror.

    SvaraRadera