måndag 4 januari 2016

Sarva Xero 3

I november diskuterades behovet av dubbskor och jag menade att jag klarar mig bra med vanliga dojor. Här kring oss finns trots allt oftast plogade och sandade cykelvägar om det mot förmodan skulle bli vinter. Ett par dagar senare kom jag ut ur en butik med dubbskor efter att ha blivit övertygad av försäljaren att det är nödvändigt att ha ett par.
Idag fick jag äntligen chansen att testa skorna. Sarva Xero 3 är modellen och de sitter bra på foten. Jag har testat ett par Icebugs men köpte dem inte för att de kändes tunga, stela och klumpiga. De här känns som en vanlig sko, är mjuk och lätt och aningen pronationsstödd. Egentligen hade jag knappast behövt dem idag, med plogade och sandade vägar, men bra dag att testspringa i alla fall.
Inget konstigt, tyckte jag. Som om jag hade sprungit med dem flera gånger. Inget skav, inget kläm, bekväma och lätta i snön. Slamrande mot asfalt förstås.

Det enda felet med skorna är att de matchar illa med min jacka.

Det var rätt kallt idag. Typ 45 grader kallare än för bara några dagar sedan i Dubai. Värme, svett och korta ärmar byttes mot kyla, mössa och röda, knottriga skinkor. Om det var svårt att veta vad jag ska ha på mig själv så var det omöjligt att veta vad jag skulle packa in Filip i.

Också vagnen klarade sig bra i snön.

Hoppas på lite riktig halka. För att se om jag verkligen gjorde ett nödvändigt köp.

1 kommentar:

  1. Sarva e en riktigt bra sko! Tänkte själv köpa nån av deras dubbskor, alternativt Inov. Bra att höra att de sprang som smort med dem för dig :)

    SvaraRadera